Monday, May 16, 2011

"medan" perang

yeaahhhh~ salah satu menda yang di wish dah dapat...=) bercuti sambil bergelak-gelak gemok dekat luar malaysia...even pergi medan je pun tapi "oversea" gak kan?? jauh jugak tu...^_^" 

kalau pergi medan tempat wajib pergi mesti la danau toba...danau toba wujud disebabkan gunung berapi dulu-dulu...so tempat dia sangat menarik dan cantik...i suka sangat...tapi yang dislike pulak ialah otw ke danau tuba tu...perjalanan 5 jam...jalan pulak ya Allah memang mencabar tahap dewa kayangan...kalau korang pernah pergi naik cameron highland mesti korang dah komplen jalan cam ngek2 je kan? haaa...yang g danau toba tu...jalan dia 10x ganda lagi teruk siap berlubang-lubang...terhantuk kepala 1 juta kali...benjol kepala 2 juta je...jalan cam ular sawa berlengkar-lengkar dan paling tak tahan 10 jam kena bersabar...10 jam duduk dalam van sampai montot dah rasa hilang...turun-turun van ada kepala sampai pinggang je...pinggang ke bawah dah hilang tertinggal kat tengah jalan tu...=.=" sepanjang pejalanan pergi tu memang berdoa-doa je dalam hati dengan harapan kat danau toba boleh jumpa naga atau dinasour sebab perjalanan yang mencabar perlu dibayar dengan sesuatu yang ganjil...tak kan datang jauh-jauh berejam-rejam tengok tasik je kan? apa barang? bila dah sampai bukan takat naga dan dinasour je tak de...cowok ganteng pun tak de...ada nada hampeh dan keciwa di situ...=( tapi tempat dia memang menarik! cun gler la...sila pergi la kalau dah jejak kaki ke medan...

nie la danau toba...memang view dia cun gler arhhh~ jatuh cinta! O.O
 on the way balik...pak supir (pemandu dalam bahasa indonesia ye...bukan superman) bawak pergi brastagi...jalan brastagi pun adek-beradek kandung jalan pergi danau toba jugak...memang perrhhh lah kan...berliku-liku dan berbelit-belit...rasa macam nak turun van dan ambil inisiatif berlari sebelah van je sebab dah tak mampu meneruskan perjalanan...~.~ brastagi sejuk macam cameron...sejuk sangat...i tak bawak jaket time tu so tak mampu tergedik-gedik untuk menangkap gambar lagi...hanya mampu berzikir dalam van dan menunggu pak supir meneruskan perjalanan...ecece...padahal tidur tak hingat dunia...

nie brastagi...bekas gunung berapi...

di sebabkan perjalanan banyak dihabiskan di dalam van dan i pulak jenis masuk je kenderaan yang bergerak konfem tersengguk-sengguk dan akan masuk ke alam mimpi dalam 10 minit kemudian je...ini memang rekod terbagus yang i pernah capai...di sebabkan habit yang tak dapat dielakkan ini...maka tak dapat nak cerita ape kejadah yang ada dalam otw tersebut...dapat tengok sikit-sikit je...uhuk2~~ 

me n my family...bahagia gumbira...

geng spek itam...^.~
ini bukan i...bukan...bukan....bukan!!!!!!
princess said : will be continue...=)

2 tarik rambut rapunzel:

cT_nuRizZaTi said...

weyh~~gi indon bercuti..!!!! best giler~~ ade x ko gi tarik telinga ashraf sinclair 2 suruh balik malaysia...???? xreti nk balik kot!! hahahaha~~

ika said...

hehe~ aku tak jumpa dia la...kalau jmpa bukan takat telinga...hidung,pipi dgn rambut dia aku tarik...tak engt msia dah!! haha~