Saturday, June 4, 2011

kalau ada mesin masa

special thnxs to cik syaz@rozelt yang dengan baik hati telah menge"tagged" cik rapunzel dalam segmen yang cik rara buat...waaahhh...pengunaan banyak "cik" di situ ye...i jumpa mereka-mereka nie secara tragis tidak sengaja di dunia blogger (sila click untuk tahu bibit-bibit perkenalan yang tragis)...banyak kawan dah rapunzel sekarang...walaupun masih gagal mengalahkan HANIS ZALIKHA...kira okee la ada jugak yang sudi "tagged-tagged" blog rapunzel diaries nie...^^, 

i sendiri tak tau nak buat apa kalau mesin masa tu betul-betul wujud sebab i tak suka mesin masa...mesin masa pergi masa depan suka la sebab boleh tahu kahwin dengan siapa so tak payah la pening-pening sampai migrain nak kena fikir dengan siapa nak berkawan, bercinta dan berkahwin...mana tau pergi masa depan tengok-tengok kahwin dengan orang iras-iras seth tan...memang i goyang kaki dari sekarang tak payah nak fikir-fikir masa depan lagi...tapi mesin masa yang cik syaz cakap adalah untuk kembali ke masa silam...aduyai...i tak reti nak goreng apa untuk entry nie...dah dekat dua hari fikir..."cis bedebah" sungguh tau!

sooo...i rasa i nak pergi ke zaman suci dalam debu masa i bercinta dulu...wawa~ i nak pergi zaman yang i rasa dunia nie i dengan dia je yang punya...zaman yang my family blessing us...zaman sebelum si dia melakukan sesuatu perkara yang amat tak logik dek akal fikiran i dan manusia lain...i nak pergi betulkan apa yang tak betul zaman tu...nak pergi cakap kat dia "ehhh...jangan buat macam nie...nanti mama tak suka...jangan buat macam nie nanti kita terpisah...buat macam nie...nanti semua orang sayang kita...buat macam nie nanti tak la timbul konflik macam drama swasta RTM" haaaa...i nak cakap macam tu kat si dia...so that i can live happily ever after like princess rapunzel...tapi dia pun dah lepaskan rambut rapunzel tu...so i kena bagi chances kat orang lain untuk tarik rambut panjang mengerbang pontianak tu la...hurrmmm~

tengah tunggu seth tarik rambut i...haha~ =P
owwwhhh...tapi oleh kerana arakiannye tiada lah mesin masa wujud malahan doraemon pun tiada di dunia nyata...maka semua itu tidak mungkin akan jadi...yang jadi hanyalah drama swasta versi tv3 yang endingnya telah ditukarkan oleh pengarah menjadi ending yang tak best langsung sebab hero dengan heroin tak dapat bersama sampai penonton buat mogok bila ending tak bahagia...so itulah yang jadi...i tak larat nak cerita panjang kat sinie tapi cerita hidup i "hero dengan heroin" tak dapat bersama...mesin masa pun tak wujud untuk pergi zaman tersebut...so lupakan...*sigh*

muka serius rapunzel semasa taip entry nie...
 p/s : ini entry versi serius ye...baca dengan penuh khusyuk tawadok' rendah diri...dengan ini i ingin menge"tagged" cik scha awek bieber dengan kembar tak seiras i ieka h tuk buat entry khas pasal "kalau ada mesin masa...perkara yang nak diulangi ialah...." hehe~ -sekian-
 

20 tarik rambut rapunzel:

qyrul nysa said...

seth ??
how about anwar hadi ?
haha . btw , nice entry .
as usual aku mmg suke ngan sume entry2 ko .

saiazuan said...

pinjam kt nabil huhu

Terbelog said...

jiran seth dtg komen..lalalala

ika said...

@ nissa : anwar hadi tu 2 taun lagi...seth sekarang...=P haha...

ika said...

@ saiazuan : hahaha~ leh gak...nnt mintak kat nabil la...gud idea! ^^,

ika said...

@ terbelog : kem salam kat seth nnt...hahaha~ jgn lupa...

syaz@rozelt said...

setuju dengan qyru nysa..entry ika mmg best n kelakar..hehe..x fix pon sebenarnya nak pegi mase dpn ke belakang..hehe..thanks cik ika sudi buat entry setelah ditag~

| princess SchaBieber | said...

waaaa awex bieber. . glamour habes! hahaaa;; btw thnx sbb tag.. scha akan buat . .

sean usery said...

RTM bukan kerajaan ke??npe plak swasta??haha...(lari topik)

ika said...

@ syaz@rozelt : laaa...awt xhabaq? bek buat masa depan...leh cerita merapu sket...nie dah kena siyes hmpir mnages...=.="

ika said...

@ awek bieber : nnt buat k...nak tgk entry scha plak...^^, dah siap gtau...

ika said...

@ sean usery : alaa...bia la...bia la...aku sje je...(sje buat tak tau padahal dah malu sbb salah)

ika said...

@ nissa n syaz : oww...lupa...thnxs tau sudi baca entry2 rapunzel...terharu! huhu...(malu tau jgn puji2 lagi...hehe...)

ieka.H said...

ika.........kembaku..eheh
waa..lmbt sket on9..huhu
hee..thanks tag..mnarik ni sgmen ni..
tgk klu ad free nk join gak laa..hehe
nyway,thnks! =)

ika said...

kembar : hehe...nnt buat entry sal nie ek...scha bieber dah siap dah...tggu kembar punya entry plak...=D

: husna : said...

hi rapunzel...
ade mesin mase bestkan...
xyah migrain lagi nk tgok sapa calon suami...hoho*ciplak ayat*

: husna : said...

hi rapunzel...
ade mesin mase bestkan...
xyah migrain lagi nk tgok sapa calon suami...hoho*ciplak ayat*

ika said...

@husna : tau xpe...xyah kecoh pun nak pk dgn spe kite kne kawan n cinta bagai2...mmg seronokkkk!! =D

cekodok said...

x abes2 seth....gua nih adik dia...x caya??? x caya suda...haqhaqhaq...

ika said...

@ cekodok : ye ek?? nnt lu kem salam kat abg lu...wa minat habis abg lu tu...haha~