Thursday, July 14, 2011

nostalgia biodata

mak aii...tajuk entry je dah skema...rase nak muntah hijau bila taip...*buweekk2*...entry nie khas untuk "gua tertidur" yang suruh i buat entry sal biodata i sama masa time sekolah dulu..."gua tertidur" tu bukan apa dia nak jadi stalker i no 2 lettew~ i tau dah taktik dia...:P (rapunzel perasan) korang boleh terjah blog beliau...agak 18SX sikit *hurrmmm..banyak kot =.="~* tapi i suka baca sebab semua kelakar dan boleh buat i gelak 5 minit tanpa henti...

korang engat tak masa dulu-dulu akhir tahun je konfem semua orang tukar buku biodata...siap kena que lagi untuk tunggu sampai giliran...i pun tak paham apa relevan buat natang nie sebab tahun berikutnya konfem jumpa muka yang sama...kalau last year biodata kaler pink...this year tukar kaler jadi biru pulak...pastu konfem la blink-blink bagai-bagai...nak lagi VOGUE tempek sebijik gambar pastu ayat skema bawah gambar mesti tulis "kenang daku dalam doa mu"...jangan tak mengaku ye siapa yang baca entry nie! i konfem semua orang buat natang nie...kan? kan? =.="

"sepintas lalu kenali daku"
(iye inilah tajuk biodata i tiap kali menulis...ada rasa nak muntah? silakan...=.=")


nama panjang : princess rapunzel ika binti parameswara (ada kena mengena dengan sultan melaka)


nama pendek : rapunzel / ika / nora danish


tarikh lahir : 3 februari 2006
(baru 5 tahun dah pandai berblogger...i syak i genius macam adi putra :O )


tempat lahir : perak medical center, ipoh
(dulu-dulu mesti ada orang tulis "atas katil" kan? pastu kita yang baca mesti gelak budjet cam kelakar la...padahal...phuuiii~)


waktu lahir : 6.32 petang


alamat rumah : bandar tasik selatan, kl


hobi : baca buku, memasak, tolong mama, tengok cerita korea
(dak pompuan mesti tulis yang +ve je padahal hobi aneh-aneh belaka seperti korek hidung dan tengok cermin 24jam)


makanan kegemaran : mama masak dan halal (jawapan typical darjah 6)


minuman kegemaran : air putih dan halal (jawapan skema darjah 5)


cita-cita : doktor
(ini adalah jawapan paling hot n top la...semua pakat nak jadi doktor...dah besar tinggal seciput je yang capai target...phuuu~)


no telefon :R.A.H.S.I.A
(budjet hot la tak tulis no phone...padahal zaman tu memang tak ada telefon sendiri)


nama pakwe/makwe : R.A.H.S.I.A :P
(nie lagi satu...dah tau rahsia jadah apa la pergi tulis...siap smiley bagai-bagai budjet malu nak bagitau la...budak zaman dulu memang tak ketahuan je fikiran diorang...=.=")


kenangan manis : makan gula-gula 
(buat lawak tak ketahuan versi darjah 5)


kenangan pahit : minum kopi 
(buat lawak lagi dengan harapan kawan-kawan darjah 6 gelak)


ucapan : fren forever...jangan lupa kita tau...main petang-petang ajak kita sekali tau...semoga kamu dapat keputusan peperiksaan yang bagus...kenang daku dalam doa mu...^^,


ada iras RAPUNZEL tak? :P
princess said : ada macam sama dengan biodata korang zaman dulu-dulu tu tak? i konfem sama la...budak tyipical darjah 5 dengan 6 memang macam tu...buat bio sampai tak siap kerja rumah cikgu bagi...mula la bederet beratur kat koridor bila kena denda...alasan semua orang sama je nanti "cikgu...saya terlupa buat kerja rumah sebab banyak buku biodata tak siap lagi...saya mintak maaf" cikgu pun bagi jelingan tajam dan melangkah pergi...hurmmm~ *typical life but really mish dat moment! mula la mata nak berkaca-kaca...T.T*  

32 tarik rambut rapunzel:

Dhiya Fariza said...

woooot haha

ika said...

@ dhiya fariza : haha~ u create this segmen rite? tadaaaa~ :P

Cik Bell said...

hahahha...
mengimbau kenangan lama..
femes kOt buku biodata dulu..

ika said...

@ cik bell : tau xpe...kalau xde mmg sangat kasihan budak tu...:P

syaz@rozelt said...

chumelnye kamuu..kenangan manis: makan gula2..kenangan pahit:minum kopi..haha..kelakar!!

sampankertas said...

rapunzel cita2 sye nak jadi polis hahaha tak jadi polis jadi cikgu

Miz Novexx said...

amboi, panjang betul nama ek... haha

CikFF said...

hahaha...cenggitu pom boleh.. :D

ika said...

@ syaz@rozelt : thnxs~ ^^, haaa...tu kan jwpan typical dak2 zaman dolo2...=.=" very the tragis~

ika said...

@ sampankertas : haaa...dak laki punya cita2 memang wajib ada 2 kerje tu...tak polis jd cikgu...tak pun bomba...alaa...biasa la tu~

ika said...

@ MN : hehehe...mesti la...nme kena VOGUE~ :P

ika said...

@ cik FF : bleh2...sje dok merapu dgn inchik "GUA" tu...:P

Arpiiz said...

haha, tapi malangnya kita takde pun buat macam tu..^^

alif haris said...

lorhh bndar tasik seatan je rupanya .. alif nak terjah rumah ika la..

habis laa .. haha:D

ika said...

@ arpizz : ye ek? awk skolah mne? london ke? alaaaa~ xsyiok la xmen buku biodata nie...:(

ika said...

@ alif haris : asal? duk kat snie jugak ke?? meh la dtg umah...^^, hehe...

alif haris said...

ika- hehe .. dulu kolej dkt bdr tun razak .. tp skrg dah pindah masuk dlm kem sg besi .. alaa bukan jauh mane sg besi ngn BTS kan hehe ^^

Gua Tertidur said...

weweiittt..credit kt dhiya..:) hahaha..gua nye biodata paling comel!

Nurnajwa said...

Hahaha, mmg skit lebih kurang je dgn kte buat dlu XD

Fuhh, nk sekolah rendah balik T^T

teha said...

comell laa kak ika time kecik2 dulu.. :)

cT_nuRizZaTi said...

hahaha~~memang feveret aku la wat2 biodata ni~bila baca balik la ni memang nk gelak guling2~(sila jgn bygkan)=.=''

ika said...

@ alif haris : alif nie studnt UPNM ke? laaa...dekat sngt tu...meh singgah rumah...:P

ika said...

@ gua tertidur : eleehhh...ika punya lagi mantap la...:P siap de gmbr lagi...gua ada? haaa...

ika said...

@ nurnajwa : tu la...semua org mesti buat la mende alah nie...rindu jugak~ wuuuuu...T.T

ika said...

@ zati syg : hehhe...aku tau dah...hg tu dah la kreatif...konfem VOGUE gler kan bio hg? hehe...aku xbyg pape...=.="

ika said...

@ teha : huhuhu~ ^^, thnxs...biasa2 je...

Gua Tertidur said...

gambar2 gua nnt buat perempuan berair n basah je panties tu nnt..tu yg mls tu nk letak gambar kt biodata gua :D

ika said...

@ gua tertidur : tah2 pompuan meroyan terus sebab x hencem lgsg...tu xmau letak tu kan? kan? kan? hehe~

Gua Tertidur said...

hahaha..kejam sungguh!

ika said...

@ gua tertidur suka merepek : haha...bukan ke? tunjuk la gmbr kalau berani...:P

Gua Tertidur said...

dah tunjuk dah..gambar gua bersama adik gua :) tapi kt entry lain..hahaha..bukan berani je! berani-mati..

ika said...

@ gua tertidur : haha...memang gua memang nak mati la tu...:P xhengen tgk adek gua tu...buwekkk~ :P