Monday, February 25, 2013

nama samaran

mengikut kamus dewan nama samaran bermaksud nama timang-timangan yang dipanggil oleh orang sekeliling...wahhh...kemain skema nak mampus ayat i nie..*sila lari ke toilet dan muntah sekarang* banyak kot nama samaran yang orang akan kasi kat seseorang tambah-tambah kalau sekolah menengah...kalau nama samaran tu okee sedap didengar maka tersenyumlah si penerima panggilan, tapi kalau nama tu cam ngok ngek kepala kemek maka carutan luar biasa akan kedengaran dari si penerima panggilan...-.-"

since zaman sekolah menengah agak ramai yang memanggil i dengan gelaran "NORA DANISH"...i macam pelek sangat kenapa semua orang panggil macam tu...seriusly i cakap "ehh...jgn la panggil saya nora danish...jangan...nama saya ika laa..." tapi mereka semua berkeras nak panggil "NORA DANISH" jugak...i tak faham keanehan yang berlaku...

okee cukup...ayat yang atas tadi semua dusta...tolong jangan rasa nak baling kasut yang ada chewing-gum tu kat i...tolong...

actually dari sekolah sampai universiti ramai kekawan panggil i nenek...langsung tak paham kenapa sebab muka i tak la macam orang tua ke apa...tp setelah diberi soalan soal selidik dan menggunakan SPPS untuk mengkaji jawapan...hasil kajian mendapati punca utama adalah sebab i banyak cakap potpetpotpet tak henti-henti...cis! *mengadap dinding*

selalunya nama pepelek tu la yang orang akan ingat sampai bebila dan akan lekat sampai ke anak cucu...=..= ada sorang yang i kenal nie orang dok panggil dia DOBI ja dari dulu sampai sekarang sebab dia AJK DOBI masa kat sekolah dulu...kesiannn...nak panggil pun nak tergelak-gelak...*hikhik*.. nama adek i pun sama kekadang orang panggil dia PENGUIN ja sebab dia jalan macam PENGUIN...*hukhuk*... ada lagi yang pelek-pelek macam GENDUT, SEMUT, GAGAK, PISANG, GABAN dan KUALI...semua ada sejarah dia la kenapa melekat nama tu...

motif meletak gambar adalah untuk menganjing...sekian...

princess said : letak la nama lek lok sikit kalau boleh...-.-" 

11 tarik rambut rapunzel:

cik kaki ketawe said...

hahaha...paling menyampah kalau orang bagi nick name kat kita...nick name yg meminta kasut yg ada chewing gum...hahahaa

ika said...

@ cik kaki ketawe : tu laa...kkdg jadi pahapa2 je nama tu...haduihh...baling kasut chewing-gum baru tahu!

Aku Penghibur said...

ishh memang tak baik mengelarkan nama untuk seseorang tu , lagi2 oang tu tak suka ... nama sedia ada kan lebih sedap..ye ke idok ?

Cik Fiza Comel said...

kalau nama gelaran yang sweetssss ok jgk. tp klu nama gelaran yang macam nak mnx kasut yang ada chewing gum tuh memang nak kena laa. dh lama hidup ? hahaha >.<

ika said...

@aku penghibur : haa...betulll...betul...kalau nama tu sedap xpe jugak! :O

ika said...

@ cik fiza comel : haha...kalau sweet2 baru jawab k...kalau pahapa,diam je kalau org pggil...=.=

sabella mohamad said...

bella banyak jugak nick name . tapi semua yg ok2 la . paling teruk pun 'anoreksia' . bhahaha

ika said...

@ bella mohamad : haha...anareksia kak ika pun kena...mementang la kita nie kurus kn?? :O

Alif Haris said...

hahaha DOBI ! nama yg hebat.

kawan alif nama pisang sebab dia penah curi pisang kat dewan makan. lepas tu kantoi.

ika said...

@ Alif Haris : kelakar kan nama DOBI? tah hapa ja...:P haha...apalah curik pisang...-.-" kan dah kena panggil nama pisang...

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : melasian77cs@gmail.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
asianbet77.com

Download Disini